Zarządzanie zasobami w przedsiębiorstwie – działaj efektywnie!

Jedną z definicji Lean Management jest dostarczenie klientowi jak największej wartości, z wykorzystaniem jak najmniejszej ilości zasobów. Realizacja takiego założenia odbywa się między innymi poprzez korzystanie talentów i pomysłów pracowników na wszystkich poziomach. Elementem, którym warto się zająć w usprawnianiu naszej organizacji mogłoby być zatem nieefektywne wykorzystanie zasobów, w tym również tych ludzkich.

Zarządzanie zasobami w przedsiębiorstwie – kiedy jest nieefektywne?

Przyczyną nieefektywności procesów jest marnotrawstwo (w Lean Management określane jako Muda). Jednym z jego  typów jest zbędne przetwarzanie danych, które nie tworzą wartości dodanej np. nieefektywne spotkania, nieefektywna praca grupowa, a także tworzenie niepotrzebnych raportów i zestawień. Warto zatem zastanowić się, jakich danych potrzebujemy, w jakiej strukturze i z jakiego czasookresu.

Zanim podejmiemy decyzje, w kroku pierwszym (ZAPLANUJ) wyznaczmy cele, planujmy i organizujmy pracę. W kolejnym kroku cyklu (WYKONAJ) realizujmy zadania, koordynujmy pracę i wspierajmy zespół w jej realizacji. Przed zastosowaniem zmian i wprowadzeniem dobrych praktyk (krok SPRAWDŹ), zweryfikujmy i sprawdźmy rezultaty oraz skontrolujmy procesy.

Zarządzanie przedsiębiorstwem – efektywne podejmowanie decyzji

Możemy zatem pokusić się o stwierdzenie, że tworzenie i korzystanie z właściwych, przejrzystych wykresów i raportów zapewnia bardziej efektywne wykorzystanie potencjału zasobów organizacji oraz szybszą reakcję na zdarzenia w obszarze produkcyjnym. Systemem, który to umożliwia, jest system XPRIMER 4.1. Zastosowanie systemu XPRIMER 4.1 to opcja komplementarnej kontroli wszelkich aktywności  w przedsiębiorstwie.

XPRIMER 4.1 wspiera procesy w przedsiębiorstwie

Elektroniczny obieg dokumentacji technicznej  czy pracowniczej oraz wiele istotnych dla przedsiębiorstwa działań można zorganizować tak, że dostęp do danych realizowany jest z jednego stanowiska, w jednym panelu raportowym. I ten właśnie proces wspiera XPRIMER 4.1.

Mając w perspektywie użytkowanie narzędzi analitycznych można oceniać, że na podstawie gromadzonych przez nie danych i poprzez wykorzystywanie dedykowanych zaawansowanych rozwiązań informatycznych, możliwe będzie przewidywanie oraz eliminowanie błędów, również w działach HR.

To tylko część artykułu. Pełną treść znajdziesz tutaj.

Artur Głodek
ekspert w dziale analiz biznesowych eq system

Masz jakieś uwagi lub pytania? Skontaktuj się z autorem artykułu przez LinkedIn

Zobacz także:

Praca zdalna z systemem XPRIMER

Niecodzienna sytuacja, związana ze stanem epidemii, to wyzwanie zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Odnalezienie się w nowej rzeczywistości, która na dodatek nie wiadomo, ile potrwa, nie jest proste, dlatego wszelkie narzędzia HR,

Czytaj więcej »

DANE ADRESOWE

eq system sp. z o.o.
ul. św. Antoniego 50
41-303 Dąbrowa Górnicza

NIP 629 22 63 139
+48 324207420
kontakt@xprimer.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu doskonalenia naszych usług. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności.

Warning: Undefined property: stdClass::$popUpJs in /usr/home/eqsystem/domains/www.xprimer.pl/public_html/wp-content/plugins/salesmanago/src/Frontend/Model/HooksModel.php on line 122